Ramai orang ade blog...masing2 menyampaikan ape yang mereka tahu,mereka alami ntuk bekongsi pada orng ramai..dan pade saye,ape yg anda alami itu satu warna..ape yg saya alami juge satu warna..kalo gabungkan warna anda dan warna saye kan buleh jadi warna-warni mcm pelangi..hehe..so,same2 bekongsi pengalaman dan pengetahuan adelah sesuatu yg sgt indah..tapi ingat2 la,kite hanye tumpang berteduh di bumi Tuhan..

Sabtu, 24 April 2010

LIFE WEATHER siri 2

Bismillahirrahmanirrahim..

21 APRIL 2010 / 6 JAMADIL AWAL 1431

Pagi yang tenang..aku tunggu bus merah tu seperti hari2 sebelum…pernah semalam aku hampir terlepas bus,sbb pagi tu bus klasik tu dating awal sikit..pkul 6.51am..besenye paling awal pun pkul 6.56am dy smpai…alhamdulillah,tergerak jugak hati nak tunggu lebih awal..aqal sekelai lagi berfikir…sape yang mengatur pejalan aku ini…siapa yg berkuasa mentaqdirkan gerak hati untuk turun awal spy aku x terlepas bus….Maha Suci Allah yang telah mentaqdirkan segala ini dr sebesar-besar perkara sampaila sekecik-kecil hal…

Hari ni aku decide untuk bagitahu markah ujian setara bahasa arab yang telah berlalu minggu lepas pd anak2 murid dan pulangkan kertas masing-masing…salah sorng dari dorng ni minta betulkan markah..so aku pun cek la ketas dy atas meja dy..

Tengah2 aku cek tu..ade bnde2 gerak2 kat pensel box sy….pastu anak murid aku yg bese dipanggil ‘miyoi’ tu smbil tersengeh2 , dibelai-belai eh bende yang bergerak2 tdi tu..

Aku pun terperanjat..

“ ape bende nih ? ya allah..pe kerje ko nih”

“hehe..ni anak kelawar ustazah..sian dy da xbuleh terbang…comel kan ustzah?hehe “

Elok yo pulak anak kelawar tu tersangkut kek pensel box eh tu..bogorak-gorak lg kpalo eh..si miyoi tu dibolai-bolai eh lgi anak klwar tu…mano lah dyo dapek burung tuh..memang la budak2 nih skolah sains..aritu ulat cm kumbang hijau tu..si miyoi ni jugak orng eh yang bawak gi klas..mcm2..

Aku pun meneruskan pembelajaran….si miyoi ni tadi dy pulak tido smbil lotak kpalo eh ateh mejo…sodap bona nmpak eh dyo tdo..xdo dikesah eh anak kelawar yang tongah blurr xtau nak buek apo ateh pensel box eh tu…

Aku kejutkan miyoi..

“ amirul hakim..bangun !! slalu sgt kamu tdo dlm kelas kan…? “

Kengkawan eh yang lain backup dyo..

“xpo ustazah..dy pandai..ape2 yang ustzah cakap tu,dyo donga tu..trus masuk yo dalam kpalo eh walopun dyo tdo..dya kan dapat A,ustzh..bhsa arab dy… “

“ memang la ..tapi 80 lebih je..cube klo dy xtdo..kan buleh atas 90 lebih…”..den pun jwb la cmtu..baru la diam dorng nih…

Setiap kali kalo aku me’rait’ latihan dorng n letak tandetangan..mesti dengan semangat ,beberape anak2 murid aku ni akan mintak aku tulis..

“ustzah,tolong tulis..’ insyaallah kamu akan sambung belajar di Jordan…hehe”

untuk pengatahuan kawan2..anak2 murid aku ade yg bersemangat nak smbung blaja kat joden..dorng kate dorang nak belajar cmne aku blaja dlu…huhu..terharu seyy….

Klo aku bagi soalan dan dorng dapat jawab..masing2 akan bersorak..

“ waa…JORDAN..! ..JORDAN..! “

Geli hati den..den tesonyum yo loie.. den sronok tgk smangat eh..insyallah,dorng sume ni berjaya hingga ke syurga..amin…

Jumaat, 23 April 2010

LIFE WEATHER ( siri 1 )

GAMBA TIME KURSUS MUSLIMAH POWER ...ingat nak letak gama terapong tuh,tp cam xsuai lak..ahaks!

BEBERAPE GAMBA ANAK MURID YG SEMPAT DIRAKAMKAN..
ikuti berita slanjutnya di bawah...=)




Bismillahirrahmanirrahim…

12 APRIL 2010 / 27 RABIUAL AKHIR 1431

Hari ni hari isnin..pkul 4.50pm..aku dlm bus balik rumah sewa ku kat Pasit,Johol yg byk serangga tak dijemput,maklumla rumah rakyat yg da lame..tp best jugk,xramai penduduk eh..mase ak dlm bus tu,hanye ade 3orng penumpang termasuk aku..salah sorng pnumpang tu dak skolah.lelaki...xtau la dr skolah mane..sodap bona nmpak eh dyo tido..dyo tdo tu mcm mlm tadi dyo xtdo lgsung..terteleng – teleng kpalo eh ke tepi..

aku alihkan pndangn ke luar tingkap..dlm keadaan angin yg menampar muko den ni..tibe2 rase sebak..pagi tadi,secare komfemnye,kak khairiyah..rakan sekerja merangkap kakak kpade rakan baik aku,khaulah, telah memberitahu aku dy akan berpindah ke ITQANS ahad ni..so minggu ni minggu last la dy ngajo kat SMASKP..sepanjang aku ngaja kat kat cni,dy la kawan paling baik skali..ape2 pun,aku sgt redha pemergiannya ke ITQANS..dy pindah sbb dy nak jage quran..bukn senang tau nak jadi hafizah,tmbahan lak hafizah tahap ijazah..mmg kene jage betul…sbb dgn mengajar,kite dpt mentaqwiahkan (menguatkan ) pe yg kita da blaja..betul x kawan2??hehe…

sambil memandang pemandangan pokok2 yg menghijau dr tingkap bus ENG GIAP..sesuatu telintas di fikiran..pada alam,ada cuaca..cmtu jugk kehidupan..so,pemergian kak khai aku rasekan seperti cuace yg mendung,tp tungu2 xjugak hujan..trase sebak,tp aku tahu ini psl pejuangan..xperlu korbankan air mata..xpo lah klo ado sapo2 yg xstuju dgn perumpaan aku ni..ngeee.

teringat aku pade pesan Khaulah..it’s time 4 u to berdiri ats kaki sndri..( yolah..!)

tibe2....sedang aku duk bepikir-pikir tu........ade nmpak sesuatu yg bewarne puteh di tepi jalan.......ade orng jual bnde puteh tu..!!..ce teke apekah bnde bewarne puteh tu??..tu la cendawan busut..sedapnyeee kalo wt sup…!!


16 – 18 APRIL 2010 / 1JAMADIL AWAL-3JAMADIL AWAL 1431

Disebabkan kak khai perlu menyediakan diri secare fizikal dan buat persiapan untuk berpindah ke itqans,aku diarahkan oleh ust.azhar yg sentiase tersenyum tuh ( nasib da kawen..ahaks! ) untuk menggantikannya jadi guru pengiring ..bawak 41 orng student perempuan kami ke KEM AGRO LOKA di Jelebu untuk kursus MUSLIMAH SOLEHAH PENYERI UMMAH…

Sampai2 jer kat kem tu petang jumaat tu..ktrong kene wt tarian poco - poco sbgai aktiviti riadah..bile aku dpt tahu,trus terlintas kat kpale aku

“ tarian po-poco ni haram la..nape orng jbtan agama buat?? “

Baru je terpikir psl tu,anak2 murid aku pun da bising2 dah..terkejut gak la aku anak2 murid aku pasl pengharaman poco-poco nih..bnde bleh kate xramai umat islam kite yg tahu sbanye,tp betul la kate2 Kak Faizah…she said…

“student2 kite dorng mmg sensitive dgn isu2 semasa Islam ni..belom awk bgtau haram,budak2 ni da sebut da”

Student2 ni kate, “ da tetampal kat surau,kate poco2 ni haram..sbb kalo kite prasan,pergerakkan kaki mase wt tarian tu ,akn membentuk salib..n pade asalnye,dulu2, tarian ni dicipta sbgi pesembahan ntuk Tuhan mereka..so,dy tetap mnjadi haram walaupun orng sekarang jadikan dy slh 1 senaman erobik yg buleh meningkatkan kesihatan”... sbb tu la dy haram ye ,kawan2…

Petang sabtu…ktrong ade explorace masuk kolam ikan..mmg best la..!haha..ni la salah 1 program yg paling xboring sepanjang di agro loka….ktrong kene masuk dlm kolam tu n kene menyeberangi kolam smpai ke hujung nye,,tp kene berpaut kat tali..klo tak kang..ntah kemano-mano poie eh…lopeh dak2 ni abih men,den pun try la buat gak..mujur la kene pakai baju oren yg macam pelampong tu..apo ntah namo eh…lupo..bilo da smpai yo kek tongah2 kolam tu..da dalam dah..kaki den da xdo cocah Lumpur bawah tu dah..teghapong yo deh…disobabkan den ghengan ( ringan ). (tp serius,den xdo niat nak prasan yo..da mmg rengan..ahaks! ) kaki den xdapek jojak lumpor,pehtu pakai lak baju pelampong tu,kaki den asek tenaik yo..xstabil di buek eh..

Tringt mase kat joden dlu…pnah cmni gak…tp lgi adventure la..pnjat air tejun yg sgt mengganas..kene berpaut kat tali gak..da la ade batu2,dalam lak tu..mmg hampir2 mase wt aktiviti tu aku rase cm nak ke dunia lain da..nauzubillah je..sbb aku hampir hanyut dek deras air tejun..mujur ade kawan aku yg slalu orng pggil dy “gemuk’ tp dy kuat la..name dy bukhori ..dy tarik eh baju keselamatan den tu..pehtu dyo golak kan den..

“apo lak kojo eh kaki kau ni..asik teghangkek yo!haha..” ..hampeh boto la Bukhori nih..

STOP!BACK TO DA PRESENT TIME!hehe..

Aku terfikir sesuatu..slalu je aku mlas atau xnak pegi program2 yg bebentuk ilmiah atau berbentuk kebajikan,trutame skali kalo mak aku ajak..maleh eh lah kdg2…tp kerane emak,aku gagahi jua..aku xnak2 pun..pegi jugk..temasuklah prog anjurn jbtn agm nih..tp Allah Maha Penyayang…tesangat10x sayang Allah gak kat hambaNya ni..diizankan jugk aku pegi..walopun pd asalnye aku xnak gi,tp balik prog akn ade jugak perkare2 yg menyentuh iman dan akhirnya aku akan balik dlm keadaan berpuas hati serta bersyukur sbb pegi..huhu..alhamdulillah..( tp masih lg kurang iman dan amaln..nape ye…huhu )



Ahad, 11 April 2010

halwa telinger ...

salam buat semua pengunjung blog nih.. pe kabar sume.. kali nih,aku xrasa untuk menulis panjang..byk aktiviti menyebabkan idea aku terbantut... so,i would like 2 share my feveret song..from mawi ( but i dont like him really ) feat KRU.. just admire bcoz of its msg yg bleh mentarghibkan (memotivasikan ) aku ... lame da kuar lagu nih... baru tergerak nak post kt cni.. moge ade manfaat buat diriku n kawan2...

TITLE : SUJUD

[Mawi]Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup
Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

[KRU]Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang
Tapi ku bersyukur
Di saat ku murung
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan
Semangat yang dah luntur
Harapan yang dah terkubur
Diberi arah tukku teruskan

[Mawi]Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup
Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……
Hanya mampu sujud…..

[KRU]Pernah kulihat mereka
Yang hilang segalanya
Insan yang tersayang
Atau harta benda
Pancaroba bencana juga malapetaka
Adalah sebahagian ujian dunia
Di sebalik kesusahan
Tidak letih mengerti erti kesenangan
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia
Barangkali esok semua berubah
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit cerah bersinar
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit mendung tak bercahaya

[Mawi]Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

[KRU & Mawi]Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……
Hanya mampu sujud…..


video

Jumaat, 5 Mac 2010

AKU SAYANG ANAK2 MURID AKU..

Pujukan ini buat diri ku yang sering alpa..sering lemah jiwa...

alhamdulillah..aku diberi kekuatan setiap hari..sekarang aku da berpindah,sewa rumah di JOHOL..kampung asal abah den nih... setiap hari aku akan bangun seawal 5.30 pagi untuk siap gi keje..aku akn kluar rumah,gi keje naik bus..disebabkan aku gagal dapat lesen P..aku gagahkan la jugak diri aku yg kuat tido ni untuk didik anak bangse..ewaahh...

pkul 6.40 pagi aku akn tunggu bus yang sgt klasik bernama "ENG GIAP"..Suboh lagi tu,golap.. aku rase macam aku ni guru zaman 80-an lak gi ngaja nek bus klasik dgn ber'air-cond'kan udara yg fresh dari tingkap.. setiap hari ak akan nek bus besame dgn seorng akak yang keje kat dewan selera kat asrama...

kebetulan minggu ini,giliran aku bertugas..dapat la aduan dari akak kantin ni,dio koba,

" dak skang ni la melampau..lopeh makan xghoti nak komeh..pinggan cawan beteghabo (berterabur)..habih sumo eh pocah..buek sepah yo deh.."

haa..siap la korang perhimpunan pagi isnin sok kene tegur kek den...

tapi,ape2 pun...perkara pertama yg menguatkan semangat aku adalah anak2 murid den ni lah..ini lah faktor pertame skali..mmg aku sayang sgt dgn dorng...terutama nya kelas2 yang aku ajar,form 1,form 2 n form 3..kerana mereka ni lah,yang buatkan aku tersenyum setiap hari,membuatkan aku lupe masalah2 yang slalu buatkan hati ni terguris..

disebabkan aku naik bus,jadi aku akan smpai lebih awal dari cikgu2 yang lain..bile aku masuk pintu pagar,besenye akan bertembung dgn anak2 murid aku yang terkejar2 nak gi kelas..dorng kene gi klas awl,sbb de bace quran ramai2 sblum pehimpunan..so,dorng memng akn tegur n tolong bawak barang2 aku..dorng akan buat lawak n sebagainye yg menyebabkan pagi2 lagi aku da senyum n ketawa..

macam pagi tadi...aku baru smpai kat pintu pagar,dari atas bukit dorng da nmpak aku dan trus bediri sambil tunggu sbb nak tolong bawak barang..anak sapo la agak eh tu..pastu yg lain pun akan datang,n berkurumun keliling smbil tanye mcm2..

dorg ni,mentang-mentang la skolah sains..abis sume serangga kat skolah tu nk di kaji eh,terutama dak laki.. belalang besar2,kumbang la..disimpan eh,mcm binatang peliharaan..sambil buat keje skolah n dgr cikgu cakap2 kat depan,di belai2 eh kumbang tu..

de satu hari,aku saje balik lambat,saje nak stay kt skolah,sbb byk keje..so,budak2 ni nmpak aku kat bilik guru,dia pun suke lah,saje nak borak2..sebenanye malas nak study.. datangla 3orng student ni,yang diketuai oleh sorng plajar yg dipanggil 'SID'..

besenya,mase waktu pembelajaran,aku mmg kene wt persediaan awal,bukan kene bace bahan yg nak diajar je,tp mcm2 buku aku kene bace sbb setiap kali aku masuk klas,aku kene "upah" dorng dengan ape2 cerita yg best,klo tak buat,mmg dorng tdo..

si 'SID' ni tadi,dia n kawan2nye,datang kat bilik guru..dong kate dorng nak teman kan aku buat keje(nak ngelat la tuu..mlas blaja)..SID ni plak nasihatkan aku,

' esok ustazah masuk klas ktrong..ustzh da piker crite ape plak usth nk cite dgn ktrong?ustzh kene bersedia,walopun mengajar,tp tetap kene ade persediaan awal..jdi,baik usth fikir sekarang ape ustzh nak crite kt ktrong esok"

Huhu..dorng plak yg pndai nak nsihatkan aku..montang2la budak pandai..adeyh..mcm skolah rendah je mintak crite.. tgh2 aku wt keje tu,dorng kate dorng nak menuntut ape2 ilmu dr aku..aku ckp la,tgh sibuk wt keje,esok jer…pastu,SID tu ckp,

" mcm ni la ustzh,kalo ustzh xde ape2 nak smpaikan,biar sy pulak bagi ilmu pda ustzh..ustzh nak tahu tak,kita ni manusia sebenarnye di alam semesta ni,lagi kecik dari debu..bayangkanla betape banyaknye cakerawala yang ade kat atas sane ustzah..bla..bla..bla..bla..sbb tu kite xbuleh riyak..bla…bla..bla..."

Aku mmg tahan gelak je dgn glagat dorng ni..sambil senyum aku angguk je..bgusnye la anak murid..xde segan silu nak kongsi ape yg dia tahu kat cikgu dia..aku piker,walopun jawatan kite sbgai guru,tp kita pun berhak bagi pluang pade anak murid untuk mengingatkan kite..walupun ape yg dia nak smpaikan tu bnde yg kite da tahu..

Ape yang menarik perhatian aku,makanan feveret dorng kismis,madu dan roti gardenia tu..mmg patutla pndai..masuk mane2 kelas,kebanyakkan dorng simpan bawah meje..

Bile dorng jumpe aku kat bilik guru…ramai je yg akan tanye bile dorng tgk ade bekas kismis HPA ad ats meja…

" ustzh xabis2 lg makan kismis ni?ktrong da lame abis da ustzh..mcm xckup je"

Ade jugak student2 aku,terutama nya form1 lelaki n form2 perempuan,dorng kate nak ziarah aku kat JOHOL time outing,sbb nak ajak tgk filem 'ketika cinta bertasbih' kat rumah aku..dorng kate,dorng sendiri yg nak masak n makan ramai2 kat rumah aku…best kan? ?..tp mungkin buln 4 nnt,buln ni dorng xde outing..balik kampong trus..

Melihatkan semangat dorng,dan sikap dengar kate,aku rase tak kesah pun dapat gaji tak ikut pangkat ijazah..walopun pade mulanye,aku berkire la jugak..huk3…


Ape2 pun,aku pjuk diri aku walopun terpakse turun naik bus gi keje,walopun majority guru2 berkereta,aku bisik dalam hati.."INI KERJA JIHAD"

..




Sabtu, 23 Januari 2010

SUKA PADA KECANTIKKAN ITU FITRAH..!


Salam buat semua yang sudi mengunjungi blog saye yg tak seberapa nih... so,kali ni,kami Syarikat Masykuroh Interprise tampil untuk memperkenalkan lagi satu produk (pengasasnya seorang doktor tau,DOCTOR ROHAYA ) yang bernama 'SRASEE"...


ape yang ditawarkan oleh SRASEE kepada anda..?


-Aromatic Walnut Body Scrub

-Aromatherapy Bosster

-Aromatherapy Potion

-Aromatic Shower Cream

-Aromatic intimate Wash

-Losyen Pelansing Halia Pala (extra panas..!)

-Halia Pala Mint (gule2 hisap ni..sedap! buleh hilang maigrain dan pedih ulu hati..)



secara fitrahnya,mana-mana manusia baik perempuan ataupun lelaki,semua nya berhajat pada kecantikkan..cantik bukan sekadar meletakkan make-up kat muka,pakai cantik2,tapi ada juga cara lain yang lebih selamat,halal,suci dan bertindak secara semulajadi untuk kelihatan menarik.. kalo sekadar cantik pun tak cukup juge kalo kesihatan tak dijaga kan?..walau apepun,kecantikkan akhlak lebih penting dari kecantikkan fizikal kerana itu lah yang menjadi perintah agama dan bekalan menuju Allah nnti...aminn...


meh sini sy nak bgitahu anda sume psal SRASEE..= )


pada asalnya,kami tidak terlintas pun untuk menjual produk ni,tapi melihat pada kesungguhan Doc.Rohaya yang hadir sendiri berjumpa dengan emak saya dengan kesungguhannya memperkenalkan produk2 ini,emak saya pun bersetuju..siapa lagi yang boleh membantu muslim melainkan kita juga sebagai seorang muslim..


saya balik2 dari joden jer,baru sy tahu mak ade mengambil produk ni..mule2 sy tak beminat jugak (sowi,mak..!heee) tapi bile bace " try it,u'll love it" kat setiap barangan SRASEE tu,tergerak juge hati nak mencube..
last2..saye pakai sume n promosikan kat cikgu2 yg sama mengajar di SMASKP..mereka cube losyen pelansing tu,n alhmdulillah,macam2 pujian yang diterima..perut mereka rase lega dan kempis...sebelum ni,kwn sy,Cikgu Rodiah pernah cube losyen jenama yang lain,tapi kulit dia jadi gatal2..tp lpas cube losyen pelansing dari Srasee,takde kesan ape2 pon..ini baru produk losyen SRASEE,yang lain2 pulak lagi mcm2 keistimewaan yang xlarat sy nak taip kat cni..


nak tahu lebih lanjut lagi,klik tau kat cni http://www.srasee.com/... jangan lupe tau kunjungi lawan web ni.. dan jangan lupe crite kat kawan2..lelaki pon buleh cube...=)


boleh hubungi emak sy sendiri selaku pengurus syarikat Masyukuroh interprise di talian

019-6761632 (PN.HAJJAH JAMALIAH)


p/s : Allah tidak menjadikan sesuatu dengan sia-sia..mcm2 rupenye hasil bumi yang boleh kite manfaatkan..kadang2,bile pelanggan puas hati,keuntungan jadi nombor 2..lebih pada rasa ingin berkongsi pada orang lain supaya kita sama2 merasai manfaat yang telah kami terima..







Jumaat, 22 Januari 2010

TERIMA KASIH TUHAN ATAS NIKMAT AIR MATA...

Maha suci ALLAH..maha suci Allah...maha suci ALLAH...

walau dosa menggunung tinggi,walau dosa melebihi bilangan buih2 di lautan... masih juga Allah menunjukkan kasih sayangnya dengan adanya dugaan...terima kaseh Tuhan,kerana kasih sayang ini...

adakala....terasa diri sangat hina dengan dosa2 lalu..terasa jijik dengan dirinya sendiri..lalu insan menangis,sambil bersujud memohon keampunan dan keredhaan pada Penciptanya... masihkah ada ruang untuk diampuni? masihkah ada peluang menghidu haruman syurga? lalu si insan terus bersujud dalam keadaan hina.. dada terus teresak,rasa sesak, dalam dambaan redha Tuhannya..

kenapa dahulu si insan mengejar dunia sedang malaikat maut tertinjau-tinjau sambil menunggu perintah ajal dari Tuhan... berita kematian satu demi satu datang bertandang..si insan melihat jasad saudara seagama terkujur kaku di hadapan..rasa keinsafan ditiup kembali..

berbisik insan dalam hati ..

" ya Allah,bagaimana jika ajalku tiba..apakah bekalan ku..rasa kecintaan terhadap dunia ku masih menebal ya Allah...aku masih berasa bangga dengan harta ku..aku masih berasa bangga dengan ijazahku..aku masih membenci rakan seagamaku..aku masih melambat-lambatkan solatku...aku masih lalai dalam ibadatku...aku masih menceritakan keburukkan saudaraku ..aku masih tidak patuh pada kedua ibu bapa ku..aku masih meninggikan suara pada adik beradik ku..aku masih mementingkan diri ku.."

" ya Allah..aku telah memperbodohkan diriku dengan dosa2 ku sendiri ya Allah..ya ALLAH..dunia mu tiada apa yg kekal..dunia ini bukan tujuan untuk aku bersenang lenang...ajal bakal tiba...akhirat bakal tiba...!! aku tak rela mati dalam kemaksiatan..aku tak rela mati dalam kemurkaan Allah dan kedua ibubapa ku..aku tidak rela menghadapi azab Mu yang pedih..aku tidak rela dihijabkan mataku dari melihatmu ya Allah...aku tidak rela mati sebelum merasai cinta ALLAH..aku mahu kemanisan cintaMu ya ALLAH..aku hanya mahu cinta Mu...aku mahu merasa kemanisan menjadi hambaMu..aku mahu benar-benar bercinta dengan Mu,ya ALLAH..

" Cinta Tuhan...Belaian Tuhan...keasyikkan dalam pelukan kasih sayang dari Tuhan..bagaimana rasanya?? tidak layak kah aku merasinya seperti mana Kau kurniakan pada ulama' terdahulu..??..bagaimana seorang alim terdahulu yang merindui kematiannya semata-mata kerinduannya yang amat-amat dalam untuk berjumpa Tuhan semata..?? ya Allah..kurniakan perasaan itu pada ku.. tamakkan aku pada cinta Mu,ya Rabb..."

" matikan aku,ahli keluargaku,sanak saudaraku,guru-guruku,semua sahabat-sahabatku,jiran-jiranku dan kekasihku dalam iman...akhiri kalam kami dengan la ilaahaillah...pupukkan kasih sayang yang teramat-amat pada keluarga dan kawan-kawan....didiklah hatiku pada keikhlasan...penuhi hati ku dengan cinta,ya Allah....litupi mata ku dengan cinta pada semua insan..aku hanya mahu cinta..amin ya rabbal a'lamin!! "

Rabu, 30 Disember 2009

SIAPA NAK KELIHATAN LEBIH MUDA,CANTIK DAN SIHAT?ANGKAT TANGAN..!!


kalo tengok tajuk,mcm untuk perhatian orng perempuan ajer,tp orng laki2 pon kene ambik tahu tau...so,jomla bace entry nih ye kawan2....

SYARIKAT MASYKUROH INTERPRISE ade menawarkan minuman2 kesihatan produk keluaran muslim kite yang ditanggung halal dan suci 100%..walopon syarikat kami ni kecil-kecilan aje (buat mase ni jer kecik-kecilan...insyaAllah),tp barangan jualan kami sume berkualiti tau,bukan calang-calang...!!

kami menjual produk keluaran ar-raihan food industry,antarenye ialah :

GREEN TEA COLOSTRUM (GTC) ..COCOA MINDA AL-HADI..DELIMA PLUS GSC..GREEN COFFEE..SUSU BEAUTY,...dan juge KERISIK serta BISKUT SAGOON yang telah dikomersialkan....

untuk pengetahuan sumer,dulu kami xjual minuman2 ni sume...tapi mak sy yang menubuhkan syarikat ni,dulu slalu sakit2,ade masalah kndungn gula dlm darah yg tak stabil,kurang bertenaga..so,mak sy cuba la produk ni..dan alhmdulillah,sume mslh telah dapat diatasi dan de lagi berita baik lpas tu...orng kate mak ayah sy nampak makin mude..!!kalo sy tipu,sy dose tau..

disebabkan keberkesanannya (dengan izin ALLAH jua)..mak ayah sy sanggup mengeluarkan modal untuk menjadi pembekal n pengedar negeri kerane yakin dengan produk minuman kesihatan ini..mereka juge mahu anda sume merasai manfaatnya..yela,sape tak nak sehat kan..??blehla perbanyakkn ibadat..

nak crite pasal khasiat2 ni sume memang tak larat nak taip..da banyak testimony tentang keberkesanannya...

minuman ni dah femes kat radio IKIM..nak tahu lebih lanjut?? dengar la IKIM.FM,setiap hari Jumaat,pkul 5.15pm...
kalo nak jelas lagi,buleh bace sndiri kat cni http://www.gtc2u.com.my/
kalo nak telefon mak saya sndri pun buleh tau,dialu-alu kan .. 0196761632 (PUAN JAMALIAH)


orng2 muda pun buleh cube...nak diet pon buleh minum ni tau,nak awet mude,nak elak cancer yang merunsingkan sekarang ni..ramai orng yg da cube mengakui keberkesanannya dan mereka ceritakan hal ni kat radio IKIM...

sekirenye ade di kalangan ahli kluarga dan orng2 yg anda sayang mengalami mslh kencing manis,tekanan darah tinggi,kulit kering,obesiti,mslh gastrik,luka bahagian dalam dan luar badan,resdung dan sbgainye buleh menghubungi kami pade no yg telah saya taip kat ats tadi...

SOKONGLAH BARANGAN MUSLIM KITE..KALO BUKAN KITE,SIAPE LAGI...SLAMAT MENCUBA...