Ramai orang ade blog...masing2 menyampaikan ape yang mereka tahu,mereka alami ntuk bekongsi pada orng ramai..dan pade saye,ape yg anda alami itu satu warna..ape yg saya alami juge satu warna..kalo gabungkan warna anda dan warna saye kan buleh jadi warna-warni mcm pelangi..hehe..so,same2 bekongsi pengalaman dan pengetahuan adelah sesuatu yg sgt indah..tapi ingat2 la,kite hanye tumpang berteduh di bumi Tuhan..

Sabtu, 24 April 2010

LIFE WEATHER siri 2

Bismillahirrahmanirrahim..

21 APRIL 2010 / 6 JAMADIL AWAL 1431

Pagi yang tenang..aku tunggu bus merah tu seperti hari2 sebelum…pernah semalam aku hampir terlepas bus,sbb pagi tu bus klasik tu dating awal sikit..pkul 6.51am..besenye paling awal pun pkul 6.56am dy smpai…alhamdulillah,tergerak jugak hati nak tunggu lebih awal..aqal sekelai lagi berfikir…sape yang mengatur pejalan aku ini…siapa yg berkuasa mentaqdirkan gerak hati untuk turun awal spy aku x terlepas bus….Maha Suci Allah yang telah mentaqdirkan segala ini dr sebesar-besar perkara sampaila sekecik-kecil hal…

Hari ni aku decide untuk bagitahu markah ujian setara bahasa arab yang telah berlalu minggu lepas pd anak2 murid dan pulangkan kertas masing-masing…salah sorng dari dorng ni minta betulkan markah..so aku pun cek la ketas dy atas meja dy..

Tengah2 aku cek tu..ade bnde2 gerak2 kat pensel box sy….pastu anak murid aku yg bese dipanggil ‘miyoi’ tu smbil tersengeh2 , dibelai-belai eh bende yang bergerak2 tdi tu..

Aku pun terperanjat..

“ ape bende nih ? ya allah..pe kerje ko nih”

“hehe..ni anak kelawar ustazah..sian dy da xbuleh terbang…comel kan ustzah?hehe “

Elok yo pulak anak kelawar tu tersangkut kek pensel box eh tu..bogorak-gorak lg kpalo eh..si miyoi tu dibolai-bolai eh lgi anak klwar tu…mano lah dyo dapek burung tuh..memang la budak2 nih skolah sains..aritu ulat cm kumbang hijau tu..si miyoi ni jugak orng eh yang bawak gi klas..mcm2..

Aku pun meneruskan pembelajaran….si miyoi ni tadi dy pulak tido smbil lotak kpalo eh ateh mejo…sodap bona nmpak eh dyo tdo..xdo dikesah eh anak kelawar yang tongah blurr xtau nak buek apo ateh pensel box eh tu…

Aku kejutkan miyoi..

“ amirul hakim..bangun !! slalu sgt kamu tdo dlm kelas kan…? “

Kengkawan eh yang lain backup dyo..

“xpo ustazah..dy pandai..ape2 yang ustzah cakap tu,dyo donga tu..trus masuk yo dalam kpalo eh walopun dyo tdo..dya kan dapat A,ustzh..bhsa arab dy… “

“ memang la ..tapi 80 lebih je..cube klo dy xtdo..kan buleh atas 90 lebih…”..den pun jwb la cmtu..baru la diam dorng nih…

Setiap kali kalo aku me’rait’ latihan dorng n letak tandetangan..mesti dengan semangat ,beberape anak2 murid aku ni akan mintak aku tulis..

“ustzah,tolong tulis..’ insyaallah kamu akan sambung belajar di Jordan…hehe”

untuk pengatahuan kawan2..anak2 murid aku ade yg bersemangat nak smbung blaja kat joden..dorng kate dorang nak belajar cmne aku blaja dlu…huhu..terharu seyy….

Klo aku bagi soalan dan dorng dapat jawab..masing2 akan bersorak..

“ waa…JORDAN..! ..JORDAN..! “

Geli hati den..den tesonyum yo loie.. den sronok tgk smangat eh..insyallah,dorng sume ni berjaya hingga ke syurga..amin…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan