Ramai orang ade blog...masing2 menyampaikan ape yang mereka tahu,mereka alami ntuk bekongsi pada orng ramai..dan pade saye,ape yg anda alami itu satu warna..ape yg saya alami juge satu warna..kalo gabungkan warna anda dan warna saye kan buleh jadi warna-warni mcm pelangi..hehe..so,same2 bekongsi pengalaman dan pengetahuan adelah sesuatu yg sgt indah..tapi ingat2 la,kite hanye tumpang berteduh di bumi Tuhan..

Jumaat, 22 Januari 2010

TERIMA KASIH TUHAN ATAS NIKMAT AIR MATA...

Maha suci ALLAH..maha suci Allah...maha suci ALLAH...

walau dosa menggunung tinggi,walau dosa melebihi bilangan buih2 di lautan... masih juga Allah menunjukkan kasih sayangnya dengan adanya dugaan...terima kaseh Tuhan,kerana kasih sayang ini...

adakala....terasa diri sangat hina dengan dosa2 lalu..terasa jijik dengan dirinya sendiri..lalu insan menangis,sambil bersujud memohon keampunan dan keredhaan pada Penciptanya... masihkah ada ruang untuk diampuni? masihkah ada peluang menghidu haruman syurga? lalu si insan terus bersujud dalam keadaan hina.. dada terus teresak,rasa sesak, dalam dambaan redha Tuhannya..

kenapa dahulu si insan mengejar dunia sedang malaikat maut tertinjau-tinjau sambil menunggu perintah ajal dari Tuhan... berita kematian satu demi satu datang bertandang..si insan melihat jasad saudara seagama terkujur kaku di hadapan..rasa keinsafan ditiup kembali..

berbisik insan dalam hati ..

" ya Allah,bagaimana jika ajalku tiba..apakah bekalan ku..rasa kecintaan terhadap dunia ku masih menebal ya Allah...aku masih berasa bangga dengan harta ku..aku masih berasa bangga dengan ijazahku..aku masih membenci rakan seagamaku..aku masih melambat-lambatkan solatku...aku masih lalai dalam ibadatku...aku masih menceritakan keburukkan saudaraku ..aku masih tidak patuh pada kedua ibu bapa ku..aku masih meninggikan suara pada adik beradik ku..aku masih mementingkan diri ku.."

" ya Allah..aku telah memperbodohkan diriku dengan dosa2 ku sendiri ya Allah..ya ALLAH..dunia mu tiada apa yg kekal..dunia ini bukan tujuan untuk aku bersenang lenang...ajal bakal tiba...akhirat bakal tiba...!! aku tak rela mati dalam kemaksiatan..aku tak rela mati dalam kemurkaan Allah dan kedua ibubapa ku..aku tidak rela menghadapi azab Mu yang pedih..aku tidak rela dihijabkan mataku dari melihatmu ya Allah...aku tidak rela mati sebelum merasai cinta ALLAH..aku mahu kemanisan cintaMu ya ALLAH..aku hanya mahu cinta Mu...aku mahu merasa kemanisan menjadi hambaMu..aku mahu benar-benar bercinta dengan Mu,ya ALLAH..

" Cinta Tuhan...Belaian Tuhan...keasyikkan dalam pelukan kasih sayang dari Tuhan..bagaimana rasanya?? tidak layak kah aku merasinya seperti mana Kau kurniakan pada ulama' terdahulu..??..bagaimana seorang alim terdahulu yang merindui kematiannya semata-mata kerinduannya yang amat-amat dalam untuk berjumpa Tuhan semata..?? ya Allah..kurniakan perasaan itu pada ku.. tamakkan aku pada cinta Mu,ya Rabb..."

" matikan aku,ahli keluargaku,sanak saudaraku,guru-guruku,semua sahabat-sahabatku,jiran-jiranku dan kekasihku dalam iman...akhiri kalam kami dengan la ilaahaillah...pupukkan kasih sayang yang teramat-amat pada keluarga dan kawan-kawan....didiklah hatiku pada keikhlasan...penuhi hati ku dengan cinta,ya Allah....litupi mata ku dengan cinta pada semua insan..aku hanya mahu cinta..amin ya rabbal a'lamin!! "

2 ulasan: